.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
18 نكته كليدي گزارش جديد البرادعي

محمد البرادعي مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي عصر چهار شنبه به وقت وين، گزارش چهار صفحه اي خود از فعاليت هاي هسته اي ايران را در اختيار 35 عضو شوراي حکام آژانس قرار داد که حاوي نکات مثبت و ارزنده اي در تاييد فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران است .

به گزارش ايرنا، مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش جديد خود از انجام 20 بازرسي سرزده از تاسيسات هسته اي نطنز در هفت ماه اخير خبر داده و اعلام کرده است که تمامي فعاليت ها و مواد هسته اي اين تاسيسات تحت نظارت دوربينها، بازرسان و کنترل آژانس قرار دارد.

18 نکته کليدي اين گزارش به شرح ذيل است:

نکته اول:
در پاراگراف 2 گزارش آمده است: « همه مواد هسته اي در تاسيسات نطنز و همچنين همه زنجيره هاي سانتريفيوژ نصب شده، تحت نظارت دوربين ها و بازرسان و کنترل آژانس قرار دارد.»

نکته دوم:
در پاراگراف 3 آمده است : " تمامي مواد هسته اي کارخانه ازمايشي غني سازي سوخت نطنز و همچنين محدوده زنجيره هاي سانتريفيوژها، تحت نظارت دوربين ها و بازرسان و کنترل آژانس قرار دارد" .

نکته سوم:
در پاراگراف 4 آمده است : « نتايج نمونه برداري هاي محيطي از کارخانه غني سازي سوخت نطنز و کارخانه آزمايشي آن و همچنين گزارشات فعاليت کارخانه غني سازي سوخت نطنز، تا امروز، نشان مي دهد که اين کارخانه ها، طبق آنچه اظهار شده است، در حال فعاليت هستند" .

نکته چهارم :
در پاراگراف 4 همچنين آمده است : " از مارس 2007 تا کنون 20 بازرسي سرزده و بدون اطلاع قبلي از کارخانه غني سازي سوخت نطنز انجام شده است" .

نکته پنجم :
در پاراگراف 5 آمده است : " در 26 اکتبر 2008، ايران پرسشنامه اطلاعات طراحي کارخانه غني سازي سوخت نطنز و کارخانه آزمايشي آن را به آژانس ارائه داده است".

نکته ششم:
در پاراگراف 6 آمده است :" آژانس به نظارت بر کاربرد و ساخت سلولهاي داغ در رآکتور تحقيقاتي تهران و تاسيسات چند منظوره از طريق بازرسي ها و راستي آزمائي اطلاعات طراحي ادامه داده است".

نکته هفتم:
همچنين در پاراگراف 6 آمده است :" هيچ نشانه اي از وجود فعاليت هاي مرتبط با باز فرآوري در تاسيسات هسته اي وجود ندارد".

نکته هشتم:
در پاراگراف 7 آمده است :" در 13 آگوست 2008 آژانس در تاسيسات ساخت سوخت، بازرسي فيزيکي از موجودي آن بعمل آورده است، نتايج آن بازرسي با آنچه ايران اعلام داشته است، مطابقت دارد".

نکته نهم:
همچنين در پاراگراف 7 آمده است : " آژانس، از تاسيسات ساخت سوخت در 18 اکتبر 2008 بازرسي بعمل آورده است، هيچ تغييري در وضعيت ساخت تاسيسات از بازديد قبلي در ماه مي 2008 مشاهده نکرد".

نکته دهم:
در پاراگراف 8 آمده است :" آژانس بر نظارت خود بر وضعيت کارخانه توليد آب سنگين از طريق تصاوير ماهواره اي ادامه داده است" .

نکته يازدهم:
در پاراگراف 9 آمده است :" آژانس بر نظارت خود بر وضعيت رآکتور آب سنگين اراک از طريق تصاوير ماهواره اي ادامه داده است" .

نکته دوازدهم:
در پاراگراف 10 آمده است :" همه مواد UF6 هسته اي در تاسيسات UCF اصفهان، تحت نظارت دوربين ها و بازرسان و کنترل آژانس قرار دارد.»

نکته سيزدهم:
در پاراگراف 14 آمده است :" مجموعه سوخت هسته‌اي وارد شده از فدراسيون روسيه، براي استفاده در نيروگاه هسته‌اي بوشهر، تحت مهر و موم آژانس باقي است. برنامه ريزي شده است که در ماه دسامبر 2008 راستي‌آزمايي فيزيکي از موجودي آن انجام شود".

نکته چهاردهم:
در پاراگراف 17 آمده است :" آژانس در حال حاضر هيچ اطلاعاتي در خصوص طراحي واقعي يا ساخت اجزاي مواد هسته اي يک سلاح هسته اي يا ديگر اجزاي کليدي آن سلاح، همانند چاشني ها يا مطالعات فيزيک هسته اي مرتبط که توسط ايران انجام گرفته باشد، در اختيار ندارد" .

نکته پانزدهم:
همچنين در پاراگراف 17 آمده است : "آژانس استفاده واقعي از مواد هسته اي در ارتباط با مطالعات ادعايي را نيافته است" .

نکته شانزدهم:
در پاراگراف 18 آمده است : " آژانس قادر بوده است عدم انحراف مواد هسته اي اظهار شده در ايران را بازرسي و تأييد نمايد".

نکته هفدهم:
همچنين در پاراگراف 18 آمده است : " ايران دسترسي آژانس به مواد هسته اي اظهار ‌شده را فراهم نموده است".

نکته هيجدهم:
همچنين در پاراگراف 18 آمده است : " : ايران دسترسي لازم را به گزارش هاي حسابرسي مواد و فعاليت هاي هسته اي اظهار شده براي آژانس فراهم نموده است" .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.41 seconds.